Omgaan met ongewenst gedrag
(Beter) omgaan met ongewenst gedrag in de horeca
Ongewenst gedrag
Als team ongewenst gedrag herkennen, bespreken en voorkomen
Tijdens de training (beter) omgaan met ongewenst gedrag in de horeca helpen we jouw team om grensoverschrijdend gedrag te herkennen, bespreken en voorkomen. Ongewenst gedrag komt vaker voor in de horeca dan in andere branches en kan grote gevolgen hebben voor het welzijn en het functioneren van werknemers. Naast ongewenst gedrag door gasten komt ook ongewenst gedrag door collega's, leidinggevenden en artiesten aan bod.
Het eerste deel van de training staat in het teken van het herkennen en bespreekbaar maken van ongewenst en grensoverschrijdend gedrag in de horeca. In een veilige omgeving kunnen deelnemers ervaringen delen en bespreken en reageren op voorbeelden.
Het tweede deel van de training gaat over omgaan met ongewenst gedrag en hulpmiddelen om dit gedrag te voorkomen. We geven heldere handvatten voor het omgaan met gasten en personen die dit gedrag vertonen en laten zien wat je kunt doen om je collega's te helpen als zij slachtoffer zijn van ongewenst gedrag.
In het laatste deel van de training gaan we aan de slag met een aantal situatiekaarten. Aan de hand van deze kaarten en het gesprek maken we samen afspraken en beleid om ongewenst gedrag te voorkomen en het team te versterken.
Ongewenst en grensoverschrijdend gedrag komt vaak voor in de horeca en kan grote gevolgen hebben.
- Inhoud training
- Werkwijze en tarieven
Inhoud training
Tijdens de training (beter) omgaan met ongewenst gedrag in de horeca zorgen we ervoor dat jouw horecateam grensoverschrijdend gedrag leert herkennen, bespreken en voorkomen en dat het team sterker en weerbaarder wordt. De training duurt ongeveer 2,5 uur, inclusief pauze. Deze onderstaande onderwerpen komen standaard aan bod. Uniek aan onze training is dat we tijdens de training met het team aan (huis)regels voor het horecabedrijf werken.
â—Ź Ongewenst gedrag herkennen. Wat is ongewenst of grensoverschrijdend gedrag in de horeca, hoe kun je dit gedrag herkennen en wat zijn de gevolgen? Zijn er ervaringen die je wilt delen of voorvallen die je wilt bespreken? Dit gesprek voeren we aan de hand van voorbeelden en de ABCD-agressieladder, in een veilige omgeving en onder professionele begeleiding.
â—Ź Omgaan met ongewenst gedrag. Wat kun je doen als je ongewenst gedrag ziet of meemaakt? Welke hulpmiddelen kun je inzetten en hoe kun je collega’s steunen en helpen als zij ongewenst gedrag hebben gemaakt? Waar en hoe maak je melding? Naast antwoord op deze vragen besteden we uitgebreid aandacht aan gesprekstechnieken, verbale weerbaarheid en groepsdynamiek.
â—Ź Ongewenst gedrag voorkomen. Het voorkomen van ongewenst gedrag in de horeca vergt goede en heldere afspraken en een weerbaar team. Aan de hand van situatiekaarten gaan we in gesprek en maken we afspraken en nieuw beleid om ongewenst en grensoverschrijdend gedrag in de toekomst te voorkomen. Dit beleid kan worden opgenomen als onderdeel van de huisregels of het huishoudelijke reglement van het horecabedrijf.
Â
Werkwijze en tarieven
De training (beter) omgaan met ongewenst gedrag in de horeca wordt naar wens en behoefte van het team en de opdrachtgever ingevuld. Standaard waar mogelijk, maatwerk waar nodig. Zo leert iedereen precies wat er nodig is. Waar nodig voeren we voordat de training plaatsvindt vertrouwelijke gesprekken met werknemers en leidinggevenden en voeren we mystery visits uit.Â
Werkwijze. De wensen en behoeften van het team en de opdrachtgever zijn leidend voor de invulling van deze horecatraining. Een aanvraag begint daarom om altijd met een voorgesprek. Tijdens dit voorgesprek bespreken we de inhoud van het traject en daarna stellen we een offerte op.
Veilige omgeving. Het is van groot belang dat het team zich veilig voelt tijdens de training. Onze professionals zullen zich hier, samen met de opdrachtgever, nadrukkelijk voor inzetten. Het voorgesprek en eventuele aanvullende gesprekken zijn daarom van groot belang.
Tarieven. De kosten van de training omgaan met ongewenst gedrag in de horeca zijn onder andere afhankelijk van het traject, de inhoud en het aantal deelnemers. Voor meer informatie en een offerte op maat vul je het offerteformulier in.
Meer informatie. De training (beter) omgaan met ongewenst gedrag in de horeca is onder andere geschikt voor medewerkers bediening en hospitality. Ben je benieuwd naar andere trainingen? Kijk bij horecatrainingen. Hulp nodig met kiezen? Lees dan de keuzewijzer op onze kennisbank.
Voor het aanvragen van ondersteuning voor Ă©Ă©n persoon, kijk bij coaching.
Voor het aanvragen van een offerte voor deze training, een training op maat of een uitgebreide cursus, maak gebruik van het offerteformulier.