Gastvrijheid en teamwerk
Bereik meer met minder werknemers
Gastvrijheid en teamwerk
Voor een beter resultaat en meer werkplezier
Samen kom je verder. Dat geldt zeker voor de gastvrijheidsbranche, waar teamwerk zorgt voor een beter resultaat en meer werkplezier. Gastvrijheid en teamwerk zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden en essentieel voor de branche, de gast en de collega’s.
In het eerste gedeelte van deze horecatraining onderzoeken we wat gastvrijheid precies is en waar het uit bestaat. Samen met de deelnemers kijken we kritisch naar de definitie van gastvrijheid en wat deelnemers zelf kunnen doen om gastvrijheid toe te passen en te verbeteren.
Daarna staan we uitgebreid stil bij wat het betekent om als team samen te werken in de horeca. Onderwerpen als de essentie en kracht van goede communicatie en gezamenlijk resultaten behalen staan hierbij centraal. We gaan ook aan de slag door te oefenen met gesprekstechnieken en laten zien dat gastvrijheid niet alleen van toepassing is op gasten en bezoekers, maar ook op elkaar.
Gastvrijheid en teamwerk zijn onlosmakelijk verbonden en zorgen voor een onvergetelijke ervaring en een prettige werksfeer.
- Inhoud training
- Werkwijze en tarieven
Inhoud training
Tijdens de interactieve horecatraining gastvrijheid en teamwerk zorgen we ervoor dat iedere deelnemer leert wat hij of zij nodig heeft. Dat doen we door de training aan te vullen op basis van specifieke eisen en behoeften van de opdrachtgever en de inzet van mystery visits. De training duurt ongeveer 2,5 uur, inclusief pauze. Deze onderwerpen komen standaard aan bod:
â—ŹÂ Wat is gastvrijheid? Gastvrijheid is voor veel mensen een breed en subjectief begrip. Om ermee aan de slag te kunnen is het belangrijk om te weten wat het inhoudt. Daarom bekijken we gastvrijheid vanuit het CSPL-gastvrijheidsmodel en laten we zien uit welke onderdelen het bestaat.
â—Ź Hoe verbeter je gastvrijheid? Nu je weet wat gastvrijheid inhoudt, kun je onderzoeken hoe je het kunt verbeteren. We besteden uitgebreid aandacht aan de verschillende facetten van gastvrijheid en op welke facetten je invloed kunt uitoefenen.
â—ŹÂ Communicatie met gasten. Goede communicatie maakt het verschil als het gaat om gastvrijheid en werkplezier. We laten zien welke gesprekstechnieken je kunt inzetten en op welke momenten je dat het beste kunt doen.
● Communiceren met collega’s. Effectieve communicatie is tweerichtingsverkeer en begint bij goed luisteren en een open, hulpvaardige (gastvrije) houding. Dat klinkt simpel, maar is soms lastig in het heetst van de strijd. Daarom laten we je zien hoe je communicatie toepast in de praktijk. Op rustige én drukke momenten.
● Coaching en groei. Van groep individuen naar een gastvrij team. Werken als team betekent oog voor het gezamenlijke resultaat en een hulpvaardige, coachende houding. We laten zien hoe je door middel van een positieve houding en teambuilding het beste uit jezelf en je collega’s kunt halen. Zodat je jezelf én anderen helpt te groeien.
Â
Werkwijze en tarieven
De interactieve horecatraining gastvrijheid en teamwerk wordt naar wens en behoefte van de opdrachtgever aangevuld met specifieke onderwerpen. Standaard waar mogelijk, maatwerk waar nodig. In het Nederlands, of in het Engels. Zo leert iedereen precies wat er nodig is. De training is hierdoor ook geschikt voor deelnemers met een afstand tot de arbeidsmarkt. Waar nodig voeren we voordat de training plaatsvindt mystery visits uit.
Werkwijze. De wensen en behoeften van de opdrachtgever zijn leidend voor de invulling van onze trainingen. Een aanvraag begint daarom om altijd met een goed gesprek. Aan de hand van het kennismakingsgesprek en waar nodig mystery visits bepalen we de inhoud van het traject en maken we de offerte op.
Tarieven. De kosten van de training gastvrijheid en teamwerk zijn onder andere afhankelijk van de inhoud en het aantal deelnemers. Voor meer informatie en een offerte op maat kunt u gebruik maken van ons offerteformulier.
Certificaat. Tegen meerprijs kan deze horecatraining worden afgesloten met een examen. Na het behalen van het examen krijgen deelnemers een certificaat.
Meer informatie. Benieuwd naar onze andere standaardtrainingen? Kijk bij horecatrainingen. Op zoek naar een training die alle aspecten van de horeca omvat? Kijk dan bij de training horeca totaal. Hulp nodig met kiezen? Lees de keuzewijzer op onze kennisbank.
Voor het aanvragen van ondersteuning voor één persoon, kijk bij coaching.
Voor het aanvragen van een offerte voor deze training, een training op maat of een meerdaagse cursus, maak gebruik van het offerteformulier.