Basisvaardigheden bediening
Bereik meer met minder werknemers
Basisvaardigheden bediening
Met oog voor snelheid, efficiëntie en gastvrijheid
Het is heel belangrijk dat medewerkers bediening over basisvaardigheden beschikken om gasten snel, efficiënt en gastvrij te bedienen. Tijdens deze horecatraining laten we zien welke technieken belangrijk zijn en hoe je deze in de praktijk kunt toepassen. Zo kun je de opgedane kennis en ervaring direct gebruiken op de werkvloer!
Het eerste gedeelte van de training bestaat uit theorie. Daarin laten we bijvoorbeeld zien hoe je gasten gastvrij ontvangt, hoe je bestellingen het beste kunt opnemen en doorgeven en welke soorten bestek en borden er zijn. Tijdens het tweede gedeelte gaan we aan de slag met de praktijk. We oefenen met het lopen van dienbladen en meerdere borden en het serveren van gerechten en dranken. En natuurlijk het opdekken van tafels en het indekken van gasten.
De training basisvaardigheden horeca bediening is maatwerk en kent verschillende varianten, zoals de restaurant training 'van ontvangst naar afscheid' en een interactieve basistraining speciaal voor horecavrijwilligers.
Snel en efficiënt werken met oog voor de gast zorgt voor een onvergetelijke beleving.
- Inhoud training
- Werkwijze en tarieven
Inhoud training
Tijdens de praktijkgerichte horecatraining basisvaardigheden bediening zorgen we ervoor dat iedere deelnemer leert wat hij of zij nodig heeft. Dat doen we door de training aan te vullen op basis van specifieke eisen en behoeften van de opdrachtgever. De horecatraining is interactief en kent spelelementen om het volgen ervan leerzaam én leuk te maken. De training duurt ongeveer 2,5 uur, inclusief pauze. Deze onderwerpen komen standaard aan bod:
● Voorbereiding. Een goede voorbereiding is het halve werk. In de horeca betekent dat mastiek en mise en place. We laten zien hoe je een dienst voorbereidt, hoe een correct opgedekte tafel eruit ziet, wat een standaardcouvert is wanneer je die gebruikt.
● Serveren. Snel en veilig werken gaan hand in hand als je de juiste technieken kent en toepast. We laten zien hoe je een gast indekt en hoe en wanneer je een couvert aanpast. We oefenen met het transporteren en serveren van gerechten en dranken. En hoe en wanneer je netjes een tafel kunt afruimen (debrasseren).
● Productkennis. Weet wat je serveert! Als medewerker bediening ben jij het eerste aanspreekpunt. Dat betekent dat je moet weten wat er op de kaart staat en welke dranken bij welke gerechten passen. Tijdens de training behandelen we veelvoorkomende gerechten en dranken en staan we stil bij de opbouw van de menukaart. Ook laten we zien hoe je kennis van gerechten en dranken door middel van gastvrijheid om kunt zetten in cross- en upselling.
● Gastvrijheid. Wat is gastvrijheid precies? En hoe kun je het inzetten om voor gasten een onvergetelijke beleving te creëren en je eigen werk leuker en makkelijker te maken? Door te leren wat gastvrijheid is en hoe je dat toepast geef je je gasten en jezelf een prettige ervaring.
● Etiquette. Het correct omgaan met gasten is belangrijk in de horeca. Daarom laten we zien wat de regels en normen zijn, en waarom deze bestaan. Ook bespreken we vaktermen en gaan we dieper in op het communiceren met de keuken en collega’s.
De training horeca totaal is (ook) geschikt voor vrijwilligers, als teamtraining en als teambuildingsactiviteit!
Werkwijze en tarieven
De praktijkgerichte horecatraining basisvaardigheden bediening wordt naar wens en behoefte van de opdrachtgever aangevuld met specifieke onderwerpen. Standaard waar mogelijk, maatwerk waar nodig. In het Nederlands, of in het Engels. Zo leert iedereen precies wat er nodig is. De training is hierdoor ook geschikt voor deelnemers met een afstand tot de arbeidsmarkt. Waar nodig voeren we voordat de training plaatsvindt mystery visits uit.
Werkwijze. De wensen en behoeften van de opdrachtgever zijn leidend voor de invulling van onze trainingen. Een aanvraag begint daarom om altijd met een goed gesprek. Aan de hand van het kennismakingsgesprek en waar nodig mystery visits bepalen we de inhoud van het traject en maken we de offerte op.
Tarieven. De kosten van de training basisvaardigheden bediening zijn onder andere afhankelijk van de inhoud en het aantal deelnemers. Voor meer informatie en een offerte op maat vul je het offerteformulier in.
Certificaat. Tegen meerprijs kan deze horecatraining worden afgesloten met een examen. Na het behalen van het examen krijgen deelnemers een certificaat.
Meer informatie. Benieuwd naar onze andere standaardtrainingen? Kijk bij horecatrainingen. Op zoek naar een training die alle aspecten van de horeca omvat? Kijk dan bij de training horeca totaal. Hulp nodig met kiezen? Lees de keuzewijzer op onze kennisbank.
Voor het aanvragen van ondersteuning voor één persoon, kijk bij coaching.
Voor het aanvragen van een offerte voor deze training, een training op maat of een meerdaagse cursus, maak gebruik van het offerteformulier.