Omgaan met ongewenst gedrag

Sfeerfoto bestek en wijnglas horeca

(Beter) omgaan met ongewenst gedrag in de horeca

Ongewenst gedrag

Als team ongewenst gedrag herkennen, bespreken en voorkomen

Tijdens de training (beter) omgaan met ongewenst gedrag in de horeca helpen we jouw team om grensoverschrijdend gedrag te herkennen, bespreken en voorkomen. Ongewenst gedrag komt vaker voor in de horeca dan in andere branches en kan grote gevolgen hebben voor het welzijn en het functioneren van werknemers. Naast ongewenst gedrag door gasten komt ook ongewenst gedrag door collega's, leidinggevenden en artiesten aan bod.

Het eerste deel van de training staat in het teken van het herkennen en bespreekbaar maken van ongewenst en grensoverschrijdend gedrag in de horeca. In een veilige omgeving kunnen deelnemers ervaringen delen en bespreken en reageren op voorbeelden.

Het tweede deel van de training gaat over omgaan met ongewenst gedrag en hulpmiddelen om dit gedrag te voorkomen. We geven heldere handvatten voor het omgaan met gasten en personen die dit gedrag vertonen en laten zien wat je kunt doen om je collega's te helpen als zij slachtoffer zijn van ongewenst gedrag.

In het laatste deel van de training gaan we aan de slag met een aantal situatiekaarten. Aan de hand van deze kaarten en het gesprek maken we samen afspraken en beleid om ongewenst gedrag te voorkomen en het team te versterken.

Ongewenst en grensoverschrijdend gedrag komt vaak voor in de horeca en kan grote gevolgen hebben.

Scroll naar boven